2015. augusztus 12.

Katja Millay: Nyugalom tengere

Kép  forrása: Moly
Ismertető:
A két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett.
Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni.
A Nyugalom tengere gazdag, erőteljes és zseniálisan kidolgozott történet egy magányos fiúról, egy érzelmileg sérülékeny lányról és arról a csodáról, ha kapunk még egy esélyt.


Vélemény:


Nem sűrűn olvasok diákokról szóló könyvet, mert eddig nem sok eredeti történettel találkoztam. E könyv olvasása közben eszembe jutott a Tizenhárom okom volt, a Figyelj rám!, valamint a Hadd mondjam elből készült film. Sokáig azt hittem, a Figyelj rám volt a film alapja, később persze rájöttem, hogy két külön könyvről van szó.

A Nyugalom tengerével még jóval a megjelenés előtt találkoztam, épp csak az első néhány oldalt olvastam el a Könyvmolyképző oldalán. Az viszont olyan hatással volt rám, hogy percek alatt a végére értem.  Tudni szerettem volna mi történt és mi történik majd.

Már lassan egy éve, hogy olvastam, így nem sok mindenre emlékszem belőle. Voltak benne szerethető (és utálható) karakterek is, de az amerikai gimis történetek kezdenek kicsit untatni, főleg, hogy majd' minden új könyvben felbukkan egy Clay. Rövid időn belül ez már a második volt, és azóta hallottam még 1-2-ről.

Összességében nem rossz könyv, egyszer el lehet olvasni. De nem feltétlenül a 25+ korosztálynak íródott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése