2015. február 6.

Marc Levy: Ha lenne még egy esély



Kép  forrása: Moly

Andrew Stilman a New York Times oknyomozó riportere. Egy nap váratlanul belebotlik régi szerelmébe, az elfeledett érzések pedig újra utat törnek. Olyannyira, hogy nem sokkal később összeházasodnak. Ám egy héttel az esküvő után a férfit kocogás közben megtámadják. Összeesik. Amikor magához tér, rájön, hogy a két hónappal korábbi eseményekbe csöppent. Csak az jár a fejében, hogy kapott egy újabb esélyt, hogy mindent másképp csináljon, amit az előző életében elrontott. Továbbá hatvankét napja van, hogy kiderítse, ki és miért akarta meggyilkolni.



Az ajánló alapján nem volt számomra kérdés, hogy nekem ez a könyv kell. A kiadó honlapjára felkerült részletet hamar befaltam. :) Rögtön magával ragadott a történet, s most így, hogy az egész könyvet kb. két félnap alatt kivégeztem, eszembe jutott: anno teljesen más folytatást vártam. /Nem szeretek poéngyilkos lenni, így részletekbe nem mennék bele, de akit érdekel, az írjon, és elbeszélgethetünk róla. :) /

Szó szerint alig bírtam letenni. (Utoljára a Da Vinci-kóddal voltam így, azt három nap alatt olvastam el, még tíz éve.) Nagyon kíváncsi voltam, mit lehet kihozni az alapötletből, mitől lesz más, mint a többi, hasonló témájú könyv. Úgy vélem, sikerült egy olyan művet megalkotni, aminek a végkifejletére az olvasók minimum 90%-a nem számít.

A köztes történetek, feltárandó ügyek – úgy vélem – önmagukban is kitöltenének egy-egy könyvet, az abban szereplőket előtérbe helyezve. Bár nem tudom, hogy jómagam hogyan döntenék a riporter helyében, hiszen hatalmas lavinát indított el vele, ami miatt több száz, több ezer ember élete változott meg.

A lezárás miatt kis hiányérzetem van, főleg a tettes miatt: nem érzem túl hihetőnek, de lehet, hogy csak elsiklottam valami felett. Az utolsó mondat viszont nagyot üt! :)

Összességében remek könyv! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése