2018. május 27.

Agatha Christie: Az egérfogó – Színdarab Kaposváron

Régi álmom vált valóra 2018. május 4-én, amikor is végre láthattam kedvenc Agatha Christie-színdarabomat. Olvastam a kisregényt és a színdarabot is, és korábban össze is gyűjtöttem róla néhány érdekességet is.


A Csiky Gergely színház társulata játszotta a darabot, a rendező pedig Kelemen József volt. Egy vele készült interjúban olvastam, hogy igyekeztek úgy színpadra vinni, hogy a mai kornak megfeleljen. Minimális változtatásokra persze szükség volt (például nem sílécen érkezett a nyomozó, hanem motoros szánon), amik nem vettek el semmit a lényegből, az előadás élvezhetőségéből. Noha nem egy vidám darab, de Németh Virág dramaturgnak hála egyes jeleneteken jókat nevetett a közönség. Főleg Mrs. Boyle és Christopher csipkelődésein. S ezek nem hogy elvettek, inkább hozzáadtak a darabhoz.




SZEREPLŐK


Mollie Ralston - Dunai Csenge e.h.

Giles Ralston - Mohácsi Norbert

Christopher Wren - Benedek Dániel e.h.

Mrs. Boyle - Csonka Ibolya

Metcalf őrnagy - Nyári Oszkár

Miss Casewell - Mészáros Sára

Mr. Paravicini - Gyuricza István

Trotter felügyelő - Hüse Csaba


Le a kalappal a színészek előtt, mert nem könnyű tetőtől talpig téli öltözékben végigjátszani egy ilyen hosszú darabot, miközben a reflektorok is melegítik őket. Nekünk nézőknek is melegünk volt kicsit.

Dunai Csenge remekül alakította Mollie-t, és a Christ játszó Benedek Dániel is nagy tapsot érdemel.

Képeket itt láthattok a darabból.

Összességében hatalmas élmény volt, gratulálok a színháznak és a színészeknek! Köszönjük!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése