2017. november 4.

Holden Rose: Nita, Gil és én

Ismertető:

Hat rövid történet került ebbe a kötetbe. Úgy hívják az ilyeneket, hogy novella. 

Van elejük meg végük is, de nem elég hosszúak, hogy külön-külön megjelenjenek. 

Taknyos Horace-nak eltűnt az órája, Gil labdája beesett az utca legvadabb kutyájának udvarára, egy fémérzékelős kapun ki-be járkáltak a bűnözők, Hanna apukája egyre nagyobb tárgyakat veszített el, de közbeléptünk, aztán egy fekete furgont is meg kellett figyelni, és egyszer nagyon különös öltözködési láz ütötte fel a fejét a környékünkön. 

Elmesélem neked, amit minderről tudnod kell. 

De vigyázz, mert ezek nem mesék, hanem detektívtörténetek gyerekeknek!

Vélemény

Már nagyon vártam, hogy írhassak erről a kötetről, mert Holden Rose minden eddigi könyvét nagyon szerettem, és ő olyan író, aki miatt szívesen olvasnak a mai gyerekek. És ha csak egy is, de pl. pár órával kevesebbet számítógépezik egy nap, mert épp egy Howard Matheu-esetbe mélyed bele, akkor már megérte.

Howardék még mindig imádni valóak, és örülök, hogy újabb eseteket is megismerhettem ebből a novelláskötetből.

A kutyaházas esetet, Az elcserélt nadrágokat, és Az aranykapu rejtélyét már olvastam online, mikor megszülettek, és a címekre kattintva el is olvashatjátok a véleményemet róluk.

Az újak közül is tetszett az összes, de legjobban talán az utolsó, a Két óra.

De nézzük őket sorban:


A fekete furgon

Szeretem, amikor egy történet nem csak szórakoztat, de tanít is. Főleg akkor, ha az gyerekeknek szól. Remek novella, mivel az mellett, hogy végig a sötétben tapogatózunk, vajon mit akarhat a furgonos pasas, okítja a kisebbeket arra, mit kell tenni egy adott szituációban. Jelen esetben akkor, ha a gyerek egyedül marad otthon., és ráadásul – ne adj isten – idegenek ólálkodnának a közelben.

Tetszettek a kisebb balesetek is (tócsa, vaku), jókat mosolyogtam rajtuk.

Rések a kerítésen

Új szereplőt ismerhettem meg Hanna személyében. Szimpatikus karakter, remélem még találkozunk
Forrás: sussexsportscars.co.uk
vele később. Howardék vendégségbe mennek hozzájuk, ahol kiderül, hogy az apa elhagyta a ritkaságnak számító autója kulcsát. Howard és Hanna pedig nekiállnak rekonstruálni az eseményeket, aminek következtében egy szövevényes bűnügybe csöppennek.

A nyomozás mellett egy komoly téma is felütötte a történetben a fejét, amiről néha kell beszélni. Tetszett,  és az is, hogy Holden Rose nem fél ilyen és ehhez hasonló szituációkat is papírra vetni. Mit érezhet a gyerek otthon, ha (sokat) veszekednek (nem értenek egyet) a szülei.


Két óra

Aki régebb óta követi a blogot, az tudja, hogy hatalmas krimirajongó vagyok, oda vagyok a rejtélyekért, titkokért...

Nem hiába lett valamiért ez a kedvenc a három, eddig ismeretlen novella közül.

Újra felbukkan Taknyos Horace (bár a történet időrendileg A harmadik előtt játszódik), aki kesereg, mert valaki betört hozzájuk, és ellopta a kakukkos óráját. Míg Howarddal beszélget, eszébe jut, hogy a minap a piacon látott egy pontosan ugyanolyat. Ott azonban kiderül, hogy azt az órát is meglovasították…

Izgalmas ötlet, remek cselekmény, s noha nekem nem okozott nagy fejtörést az eset, csak úgy faltam a sorokat, hogy megtudjam, mi lesz a vége. :))))

És egy kis plusz infó: nem szoktam hangokat hallani a fejemben olvasás közben, de most Gil végig Berkes Bence hangján szólalt meg. Fogalmam sincs, miért. :)

Varga Zsolt illusztráció remekek, mint mindig.

A könyvet köszönöm Holden Rose-nak és a Főnix Könyvműhelynek! S már tűkön ülve várom a következő könyvet (A negyedik detektív).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése