2016. február 17.

A nap bloggere voltam

Néhány hónapja csatlakoztam egy csoporthoz, a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közösségéhez, ahol majd’ minden napra jut egy-egy blogger. Én február 13-án kerültem sorra. Lássuk hát, a többi blogger/blogkedvelő milyen kérdéseket tett fel nekem. :)


A kérdezőim Zsuzsi, Eszter, Anna és András voltak.


~ Milyen könyvekről írsz szívesen?
Nincs kifejezett zsánerem, arról írok, amit éppen olvasok. :) Műfajokat tekintve legközelebb a krimi áll hozzám, illetve a rejtélyekkel tűzdelt történetek, ahol mozgosíthatom a szürke kis agysejtjeimet. :D


~ Van kedvenc íród vagy témád?
Kinek nincs? :) Viccet félretéve: Agatha Christie toronymagasan vezeti a listát, és ebből kifolyólag az előző válaszomban említett krimik is. Ugyanakkor a kalandregényeit is nagyon szeretem. Másik kedvenc íróm Vavyan Fable. Minden könyve megvan, de sajnos még nem olvastam az összeset. Christie-től viszont már mindent. ;)


~ Mesélnél egy kicsit magadról?
Az Ismerj meg! oldalon, valamint a korábbi kérdőívekből sok mindent megtudhattok rólam. :)


~ Ajánlanál 3 könyvet, amit szerinted vétek kihagyni?
Vétek vagy sem, az alábbi hármat szívesen ajánlom:

* Agatha Christie: Tíz kicsi néger – a legjobb AC-könyv, tényleg csak ajánlani tudom.

* Agatha Christie: Három vak egér – szintén kiváló mű.

* Vavyan Fable: Kedves, mint egy kéjgyilkos – Meseanyó könyve garantáltan jó kedvre derít. :)


 ~ Miért blogolsz?
Szívesen mondom el a véleményemet egy-egy könyről vagy antológiáról, és örülök, ha valaki az én értékelésem után veszi kézbe egyiket-másikat. Persze nem várom, hogy ugyanúgy vélekedjen róla, mint én, de ha nem csalódik, akkor már megérte. :D


~ Van kívánságlistád?
Igen, van: itt.


~ Miről blogolnál még szívesen?
Korábban írtam novellákat, azok még most is fent vannak. Életem ezen része mára kissé háttérbe szorult. Sok oldal van, ahol a könyves vélemények mellett megjelenésekkel, írókkal kapcsolatos információk is megtalálhatók. Én nem igazán követem ezeket az eseményeket, főleg idpőhiány miatt, és nem is szeretnék beállni a sorba. Megmaradnék csak véleményezős blogként. :)
~ Mennyi könyved van?
Ahogy a napokban néztem, 400-nál is több. :) (A molyon nincs fent mindegyik.)


~ Mi adta a végső indíttatást a blog elindításához?
Először az írásaimnak kerestem egy helyet, ahol visszajelzéseket kaphattam arról, jó-e az, amit és ahogy csinálok. Aztán kezembe kerül egy könyv, és megszületett az első vélemény, majd a második, és végül a sokadik. És most itt tartok, közel 4500 oldalmegjelenítésnél (ami jóval több lenne, hiszen elég régi a blogom, de a költözések miatt a számláló is nullázódott párszor).


~ Barátaid hogyan viszonyulnak ahhoz, hogy blogger vagy?
Elfogadják, és jó érzés, amikor egy-egy könyvről kikérik a véleményemet. :)


~ Mondj egy kötelező olvasmányt középiskolából, amit nagyon-nagyon nem kedveltél!
A középiskolaiakra nem igazán emlékszem, viszont általánosban az Egri csillagok szenvedés volt.


~ Szerinted ki a mai magyar irodalom legnagyobb alakja, és miért éppen ő?
Nagyon jó kérdés, és legalább ennyira nehéz erre válaszolni. Meg lehet érte kövezni, de például klasszikusokat és verseket szinte sosem olvasok, inkább kortársakat. Csak egyet nem tudnék kiemelni egyik csoportból sem, így nem is teszem. Minden valaha élt magyar író és költő okkal tartozik az irodalom nagyjai közé. Valakinek Radnóti, másnak Janikovszky Éva. Egy harmadik inkább a feltörekvő nemzedékből választana magának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése