2015. január 15.

Mary Higgins Clark: Halálos tánc


Kép  forrása: Moly
Ismertető:

Erin Kelley és Darcy Scott a legjobb barátnők, akik az egyetem elvégzése után New Yorkban költöznek. Míg Erin ékszertervező lesz, addig Darcy lakberendező. Jó mókának tartva Darcy ráveszi Erint, hogy segítsenek közös ismerősüknek, a tévéproducer Nonának, aki éppen a társkereső hirdetésekről készül dokumentumfilmet forgatni. A feladatuk annyi, hogy válaszoljanak néhány hirdetőnek és találkozzanak velük. Minden simán megy egészen addig, míg egy nap Erinnek nyoma vész. Holttestére néhány nappal később egy mólón találnak rá: egyik lábán csizma, a másikon pedig egy magassarkú tánccipő. A nyomozás során kiderül, hogy talán kapcsolat lehet a lány megölése és egy tizenöt évvel korábbi gyilkosság között. Az idő fogy, a gyilkos pedig már ki is szemelte következő áldozatát:  Darcyt.

(A könyv fülszövegében tárgyi tévedések vannak!)



Mary Higgins Clarktól ez volt az első könyv, amit olvastam. Korábban valahogy sosem került még a kezembe tőle egy sem. Viszont nem csalódtam, ahogy sok más könyvben. És ez már egy plusz jó pont.
A történet rendben van, a szereplők is, bár néhol megakadtam az olvasásban, mert hirtelen nem tudtam, kiről is van éppen szó, úgy megsokszorozódtak pár oldal alatt. Ezt pedig tetézte a nevek hasonlósága is.

A történetvezetéssel és megoldással nincs bajom. Van, aki túl hirtelennek tartja, de szerintem rendben volt így. A gyilkos személye nem lepett meg, valahol gondoltam is rá. Nem hiszem, hogy túl sok embert vágna padlóhoz, vannak ennél sokkal jobb könyvek, ugyanakkor jóval rosszabbak is. Krimi szintjén erős közepes.

Olvasás közben az jutott eszembe, hogy vajon készült-e belőle film. És bizony, így van. 2001-ben. Ráadásul mikor ránéztem a szereposztásra, meglepődtem. Valószínűleg már láttam korábban. :) 

No, de lényeg: 2015-ös kihívás 10. pont kipipálva :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése