2017. január 22.

A nap bloggere #2

2017. január 12-én ismét én voltam a nap bloggere a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közössége FB-oldalon. Köszönöm szépen a kérdéseket, íme a válaszok:


Van-e kedvenc könyved? Ha igen, melyik az? (Én nem tudnék egyet kiválasztani, általában az a kedvenc, amit éppen olvasok...)


Több is. A teljesség igénye nélkül /a sorrend nem feltétlen mérvadó/:

Agatha Christie: Tíz kicsi néger
Agatha Christie: Az öt kismalac
Agatha Christie: Három vak egér
Agatha Christie: A barna ruhás férfi
Agatha Christie: Bűnszövetkezetben
Agatha Christie: Szunnyadó gyilkosság
Agatha Christie: A ferde ház
Amy Harmon: Arctalan szerelem
Fazekas Anna: Öreg néne őzikéje
Gaston Leroux: A sárga szoba titka
Helena Silence: Ezüsthíd


Szerinted is igaz, hogy mindenkinek az életéről lehetne regényt írni, csak nincs mindenkinek akkora szerencséje, hogy írjanak róla? És ha rólad írna valaki, akkor elolvasnád?

Úgy vélem, mindenki életéről lehetne könyvet/regényt írni. De míg egyiknek egy trilógia is kevés lenne, addig másé elférhet egy novellában is. A saját életem nem annyira érdekes és eseménydús, hogy bárkit érdekelne a belőle írott könyv. Bár ha jól lenne megírva (ehhez persze kell egy nagyon jó író/, akkor elképzelhető, hogy elolvasnám.


Van valami konkrét célod "álom könyv", amit mindig is szerettél volna megírni, de még egyszerűen nem született meg?

Van. Sőt, egyet be is fejeztem, de már régóta nem nyúltam hozzá. Pedig ha alaposan nekiveselkednék, talán még jól is sikerülne. A rövidített verziót többen olvasták már, és magáról a történetről jó véleménnyel voltak. A fogalmazásra és logikai bökkenőkre (ha vannak), nem tértek ki. De azt magamtól is tudom, hogy sokat fejlődtem azóta, így rögtön feltűnik a sok szóismétlés.

Egy másik ötletembe belekezdtem, de időhiány miatt pár fejezetnél több nem készült el, csak a vázlataik. És persze az utolsó fejezetet is megírtam, ahol mindenre fény derül. Amúgy mind a két történet krimi. :)

Miért olvasol?

Kikapcsolódásként, menekülésként, mikor hogy hozza az élet. Attól is függ, hogy telt a napom, mennyire volt stresszes. Szeretek elmerülni a történetekben, és ezáltal új embereket és helyeket megismerni.


Mi volt az első könyv, amit elolvastál?

Nagyon jó kérdés. Gondolom mesekönyv volt. De amire emlékszem – még ha valószínűleg nem is az első volt – az Frances Hodgson Burnett: A kis lord. Elsőre nagyon hamar végeztem vele, másodjára már tovább tartott. 12 éves lehettem akkor.


Mi alapján választod ki azt, hogy milyen könyvet olvasol? Fülszöveg alapján döntesz? Esetleg volt már olyan, amit csak a borító miatt olvastál el, mert az tetszett? Mennyire befolyásol téged mások véleménye egy könyv kiválasztásakor?

Először a címet nézem meg, majd ha felkelti az érdeklődésem, akkor elolvasom a fülszöveget. És ha az megnyer magának, akkor a könyvet is. :) Borító alapján sosem döntök, mert nem mindig van egyensúlyban a kettő. Volt már példa rá (bár most egy sem jut eszembe), hogy a történet tetszett, de a borító nem.

Hogy ha látom, hogy egy kívánságlistás könyv alacsonyabb %-on áll, noha a fülszövege tetszett, elolvasom a figyeltjeim (és a többiek) értékelését. Nem olyan régen sikerült pár oldallal megrövidítenem a listámat ez miatt. 

Nem azt mondom, hogy mindig másokra hallgatok, mert szerencsére futottam már bele olyanba, hogy leírták a könyvet, és nekem bejött, de ennek ellenkezőjére is volt precedens, sajnos nem is egyszer. A %-ok nem mindig mérvadóak, hisz nem vagyunk egyformák.


Mennyire érzed nyitottnak magad a különféle stílusokhoz?

Változó, jobbára hangulatfüggő. Tavaly egy-egy történet miatt kiléptem a komfortzónámból, de egyáltalán nem bántam meg. :)


Van olyan könyv, amit már többször is olvastál és még többször el szeretnéd?

Hogyne! Agatha Christie könyvei nálam többször olvasósak, szinte az összesre sor került már minimum kétszer. Őt nem igazán lehet megunni. :) És annak ellenére is szívesen veszem kézbe újra, hogy tudom melyikben ki a gyilkos. ;)


Ha csak egy könyvet ajánlhatnál nekem az elmúlt évben megjelentek közül, melyik lenne az? 

Nos, ha csak egyet, akkor az Amy Harmontól az Arctalan szerelem. Gyönyörű történet, amiről nem lehet azonnal írni. Kell pár nap, míg ülepednek a dolgok. Közel éreztem magamhoz végig. Rég olvastam olyan könyvet, ami ekkora hatással volt rám.


Akit érdekel, a korábbi válaszaimat elolvashatja ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése